نوع مقاله : مقاله علمی
نویسندگان
1 گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تهران، ایران
2 گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تهران، ایران
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی و ارائه الگوی برندسازی کارفرما در شرکتهای بیمه خصوصی ایرانی انجام شده است.
روششناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی با رویکرد توسعهای بود که برای جمعآوری دادهها از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه استفاده نمود. خبرگان پژوهش از 22 نفر از افراد با سابقه فعالیت در صنعت بیمه و مدیران ارشد شرکتهای فعال بیمهای در حوزه سرمایه انسانی تشکیل شده بود.
یافتهها: تحلیل دادهها طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی بیانگر 16 مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط علی، مقولهمحوری شایستهگرایی، استراتژیهای استقرار، عاملهای زمینهای، شرایط مداخلهگر، شرایط تسهیلکننده و پیامدهای فرایند الگوی برندینگ کارفرما در شرکتهای بیمه خصوصی بود که روابط بین ابعاد مختلف را انعکاس میداد.
نتیجهگیری: نتایج نشان داد برندسازی کارفرما در شرکتهای بیمه بر مبنای تعادل کار و زندگی، پاداش و مزایا، مسؤولیت اجتماعی، قدرت برند سازمان، برندسازی داخلی، محیط کاری، شایستگیهای فردی و تخصصی، فرهنگ و محیط سازمانی تحقق مییابد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Developing and Presenting an employer brand model in insurance companies
نویسندگان [English]
- M. Yadegari 1
- T. Mojibi 1
- N. Imankhan 2
- S.A. Mehdizadeh Ashrafi 1
1 Department of Public Administration, Faculty of Management and Accounting, Islamic Azad University, Firuzkoh Branch, Tehran, Iran
2 Department of Business Administration, Faculty of Management, Islamic Azad University, Firuzkoh Branch, Tehran, Iran
چکیده [English]
Purpose: The present research was conducted with the aim of investigating and presenting the employer branding model in Iranian private insurance companies.
Methodology: In terms of the purpose of this research, it was applied with a developmental approach, which used interview and questionnaire tools to collect data. The research experts consisted of 22 people with experience in the insurance industry and senior managers of active insurance companies in the field of human capital.
Findings: Data analysis during three stages of open, central and selective coding revealed 16 general categories in the form of a paradigmatic model including causal conditions, meritocracy category, establishment strategies, contextual factors, intervening conditions, facilitating conditions and consequences of the employer branding model process in private insurance companies, which reflected the relationships between different dimensions.
Conclusion: The results showed that employer branding in insurance companies is realized based on work-life balance, rewards and benefits, social responsibility, organizational brand strength, internal branding, work environment, individual and specialized competencies, organizational culture and environment.
کلیدواژهها [English]
- Employer Branding
- Insurance Companies
- Grounded Theory
- Competency
نامه به سردبیر
سردبیر نشریه پژوهشنامه بیمه، هرگونه پیشنهاد و انتقاد دیگر نویسندگان و خوانندگان را در خصوص نقد و بررسی این مقاله مندرج در سامانه نشریه را ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انتشار آنلاین مقاله در سامانه و قبل از انتشار چاپی نشریه، به منظور اصلاح و نظردهی امکان پذیر نموده است.، البته این نقد در مورد تحقیقات اصلی مقاله نمی باشد.
توجه به موارد ذیل پیش از ارسال نامه به سردبیر لازم است در نظر گرفته شود:
[1] نامه هایی که شامل گزارش آماری، واقعیت ها، تحقیقات یا نظریه پردازی ها هستند، لازم است همراه با منابع معتبر و مناسب همراه باشد، اگرچه ارسال بیش از زمان 3 نامه توصیه نمی گردد.
[2] نامه هایی که بجای انتقاد سازنده به ایده های تحقیق، مشتمل بر حملات شخصی به نویسنده باشند، توجه و چاپ نمی شود.
[3] نامه ها نباید بیش از 300 کلمه باشد.
[4] نویسندگان نامه لازم است در ابتدای نامه تمایل یا عدم تمایل خود را نسبت به چاپ نظریه ارسالی نسبت به یک مقاله خاص اعلام نمایند.
[5] به نامه های ناشناس ترتیب اثر داده نمی شود.
[6] شهر، کشور و محل سکونت نویسندگان نامه باید در نامه مشخص باشد.
[7] به منظور شفافیت بیشتر و محدودیت حجم نامه، ویرایش بر روی آن انجام می پذیرد.
ارسال نظر در مورد این مقاله