نوع مقاله : مقاله علمی
نویسندگان
1 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد امارات متحده عربی
2 گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده
هدف: صنعت بیمه کشور به شدت رقابتی شده و این ایجاب میکند ساختار سازمانی و منابع شرکتهای بیمه به سمت ارزشآفرینی حرکت کنند تا بتوانند به بهترین نحو از فرصتهای موجود در جهت جذب مشتریان استفاده کنند. در غیر اینصورت، به مرور زمان از ذهن مشتریان خارج شده و از صحنه رقابت حذف میگردند. از سویی، به اعتقاد کلر، ارزشآفرینی برند از اقدامات موثر در جهت کسب مزیت رقابتی و جلب اعتماد مشتریان است. از این رو، پژوهش حاضر به ارائه الگوی ارزشآفرینی برند در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه عمر پرداخته است.
روششناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بیمه عمر سه شرکت بیمه سینا، پاسارگاد و ایران بود که با روش نمونهگیری نظری انتخاب شدند و از مصاحبه برای گردآوری دادههای مورد نیاز استفاده گردید و به روش کیفی و رویکرد داده بنیاد تحلیل شدند.
یافتهها: تحلیل دادهها با کدگذاری باز، محوری و انتخابی سرانجام به ارائه مدل نهایی شامل شش بعد اصلی و بیستوهفت بعد فرعی انجامید.
نتیجهگیری: تحلیل صورت گرفته نشان داد افزایش سالانه حق بیمه متناسب با نرخ تورم، مهمترین راهکار کاهش اثرات منفی تورم بر قراردادهای بیمه عمر است. بهعبارتی، "نرخ تعدیل حق بیمه" و "سرمایه بیمهنامه" باید سالانه متناسب با نرخ تورم افزایش یابندتا بیمه برای مشتریان ارزشآفرین باشد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Paradigm model of brand value creation in the insurance industry with an emphasis on life insurance: A grounded theory approach
نویسندگان [English]
- M. Rezaee 1
- F. Rahnama 2
- H.R. Saeednia 3
- Z. Alipour Darvish 3
1 Department of Business Administration, Faculty of Management, Islamic Azad University, United Arab Emirates Branch
2 Department of Accounting, Faculty of Management and Economics, Islamic Azad University, Science and Research Unit, Tehran, Iran
3 Department of Business Management, Faculty of Management and Social Sciences, Islamic Azad University, North Tehran Branch, Tehran, Iran
چکیده [English]
Objective: The country's insurance industry has become highly competitive and this requires the organizational structure and resources of insurance companies to move towards value creation so that they can use the opportunities in the best way to attract customers. Otherwise, over time, they will be removed from the minds of customers and removed from the competition scene. On the other hand, according to Keller, brand value creation is one of the effective measures to gain competitive advantage and gain customers' trust. Therefore, the current research has presented the model of brand value creation in the insurance industry with an emphasis on life insurance.
Methodology: The statistical population of this research included life insurance managers of three insurance companies in Sinai, Pasargad, and Iran, who were selected by theoretical sampling and interviews were used to collect the required data and were analyzed using the qualitative method and foundational data approach.
Findings: Data analysis with open, axial and selective coding finally led to the presentation of the final model including six main dimensions and twenty-seven sub-dimensions.
Conclusion: The analysis showed that the annual increase of insurance premiums in proportion to the inflation rate is the most important solution to reduce the negative effects of inflation on life insurance contracts. In other words, "premium adjustment rate" and "policy capital" should be increased annually according to the inflation rate so that the insurance is value-creating for customers.
کلیدواژهها [English]
- Brand Value Creation
- Insurance Industry
- Grounded Theory Approach
- Life Insurance
نامه به سردبیر
سردبیر نشریه پژوهشنامه بیمه، هرگونه پیشنهاد و انتقاد دیگر نویسندگان و خوانندگان را در خصوص نقد و بررسی این مقاله مندرج در سامانه نشریه را ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انتشار آنلاین مقاله در سامانه و قبل از انتشار چاپی نشریه، به منظور اصلاح و نظردهی امکان پذیر نموده است.، البته این نقد در مورد تحقیقات اصلی مقاله نمی باشد.
توجه به موارد ذیل پیش از ارسال نامه به سردبیر لازم است در نظر گرفته شود:
[1] نامه هایی که شامل گزارش آماری، واقعیت ها، تحقیقات یا نظریه پردازی ها هستند، لازم است همراه با منابع معتبر و مناسب همراه باشد، اگرچه ارسال بیش از زمان 3 نامه توصیه نمی گردد.
[2] نامه هایی که بجای انتقاد سازنده به ایده های تحقیق، مشتمل بر حملات شخصی به نویسنده باشند، توجه و چاپ نمی شود.
[3] نامه ها نباید بیش از 300 کلمه باشد.
[4] نویسندگان نامه لازم است در ابتدای نامه تمایل یا عدم تمایل خود را نسبت به چاپ نظریه ارسالی نسبت به یک مقاله خاص اعلام نمایند.
[5] به نامه های ناشناس ترتیب اثر داده نمی شود.
[6] شهر، کشور و محل سکونت نویسندگان نامه باید در نامه مشخص باشد.
[7] به منظور شفافیت بیشتر و محدودیت حجم نامه، ویرایش بر روی آن انجام می پذیرد.
ارسال نظر در مورد این مقاله