نوع مقاله : مقاله علمی
نویسندگان
1 گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
2 گروه مدیریت سیستم، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
چکیده
چشمانداز سازمانی، مأموریت سازمانی و هدف سازمان، شاخصهای عمدۀ جهتگیری سازمان محسوب میشوند. در این تحقیق با بهکارگیری تکنیک نوین متنکاوی و ترکیب آن با روش خوشهبندی k- میانگین، متن سند چشمانداز، مأموریت سازمانی، و اهداف ۳۹ شرکت بیمۀ بینالمللی موجود در لیست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا و ۱۸ شرکت بیمۀ داخلی مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد که شرکتهای بینالمللی با مفاهیمی چون امنیت مالی، ارزش، خدمات، محصول- خدمت، و کیفیت در قالب ۴ خوشه و شرکتهای داخلی با مفاهیمی چون حرفهای، آرامش، سودآوری- مالی، و ارائۀ خدمات در قالب ۴ خوشه تقسیمبندی میشوند. درنهایت شرکتهای بینالمللی در مواردی با شرکتهای داخلی همراستا هستند و در موارد فراوانی نوع دیدگاه شرکتهای داخلی و بینالمللی به این سندها و واژههای بهکاررفته در آنها متفاوت است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Clustering and comparative review of the vision document, organizational mission, and goals of international and domestic insurance companies with a text mining approach
نویسندگان [English]
- M. Shafiei Nikabadi 1
- O. Afsharizadeh Jafari 2
1 Department of Industrial Management, School of Economics, Management and Administrative Sciences, Semnan University, Semnan, Iran
2 Department of System Management, School of Economics, Management and Administrative Sciences, Semnan University, Semnan, Iran
چکیده [English]
Organizational vision, organizational mission and organization's goal are the main indicators of the organization's direction. In this research, by using the new text mining technique and combining it with the k-means clustering method, the text of the vision document, organizational mission, and goals of 39 international insurance companies in the list of the top 500 companies in the world and 18 domestic insurance companies Analysis has been done. The results of the research show that international companies with concepts such as financial security, value, service, product-service, and quality in the form of 4 clusters and domestic companies with concepts such as professionalism, peace, profitability-financial, and service delivery in the form of 4 clusters are divided. Finally, international companies are aligned with domestic companies in some cases, and in many cases, the views of domestic and international companies on these documents and the words used in them are different.
کلیدواژهها [English]
- vision
- Organizational Mission
- Clustering
- Text Mining
- k-means
نامه به سردبیر
سردبیر نشریه پژوهشنامه بیمه، هرگونه پیشنهاد و انتقاد دیگر نویسندگان و خوانندگان را در خصوص نقد و بررسی این مقاله مندرج در سامانه نشریه را ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انتشار آنلاین مقاله در سامانه و قبل از انتشار چاپی نشریه، به منظور اصلاح و نظردهی امکان پذیر نموده است.، البته این نقد در مورد تحقیقات اصلی مقاله نمی باشد.
توجه به موارد ذیل پیش از ارسال نامه به سردبیر لازم است در نظر گرفته شود:
[1] نامه هایی که شامل گزارش آماری، واقعیت ها، تحقیقات یا نظریه پردازی ها هستند، لازم است همراه با منابع معتبر و مناسب همراه باشد، اگرچه ارسال بیش از زمان 3 نامه توصیه نمی گردد.
[2] نامه هایی که بجای انتقاد سازنده به ایده های تحقیق، مشتمل بر حملات شخصی به نویسنده باشند، توجه و چاپ نمی شود.
[3] نامه ها نباید بیش از 300 کلمه باشد.
[4] نویسندگان نامه لازم است در ابتدای نامه تمایل یا عدم تمایل خود را نسبت به چاپ نظریه ارسالی نسبت به یک مقاله خاص اعلام نمایند.
[5] به نامه های ناشناس ترتیب اثر داده نمی شود.
[6] شهر، کشور و محل سکونت نویسندگان نامه باید در نامه مشخص باشد.
[7] به منظور شفافیت بیشتر و محدودیت حجم نامه، ویرایش بر روی آن انجام می پذیرد.
ارسال نظر در مورد این مقاله