1. آیتی، الف.، 1387. هزینه تصادفات ترافیکی در ایران. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، چ3.
2. آیتی، الف.، مهدوی کلیشمی، غ.، ملاشاهی، ح.ف. و خواجوی ک.، 1389. استفاده از روشPay-At-The-Pump و Pay-As-You-Driveدر تعیین حقبیمه و عوارض اتومبیل و تأثیر آن بر ایمنی ترافیک. دهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک.
3. محمودوند، ر.، 1386. معرفی یک سیستم تخفیف- جریمه تعمیمیافته برای شرکت بیمه ایران. فصلنامه صنعت بیمه، (1)22.
4. ملاشاهی، ح.ف.، 1390. تأثیربیمهاتومبیلبرایمنیترافیکباتأکیدبرتئوری Pay-As-You-Drive. پایاننامه کارشناسیارشد.، دانشگاه فردوسی مشهد.
5. Blow, S., Ivers, R.Q., Connor, J., Ameratunga, S. and Norton, R., 2006. Car insurance and risk of car crash injury. Accident Analysis and Prevention, 35, pp. 987-90.
6. Broughton, J., 2008. Car driver casualty rates in great britain by type of car. Journal of Accident Analysis and Prevention, 40 , pp. 1543–52.
7. Coren, S., 1989. Left-handedness and accident-related injury risk. Am J Public Health, 79(8), pp. 1040–1.
8. Dane, S. and Erzurumluoglu, A., 2003. Sex and handedness differences in eye-handvisual reaction times in handball players. International Journal of Neuroscience,113, pp. 923-29.
9. Dane, S., Gumustekin, K., Yazici, A.T., and Baykal, O., 2003. Correlation between hand preference and intraocular pressure from right- and left-eyes in right- and lefthanders. Vision Research, 43, pp. 405-8.
10. Dominguez,V. and Gentzler, M., 2011. How perceptual cognitive factors are involved in a car accident. The University of Central Florida Undergraduate Research Journal (URJ), 5, pp. 41-50.
11. Korah, C.C., 2008. Factors affecting young driver safty in the state of Louisiana. Submitted to the Graduate Faculty of the Louisiana State University for the degree of Master of Science in Civil Engineering.
12. Mobolaji, S.S. and Wilfred I.U., 2012. Accidents and level of intelligence. J Hum Ecol, 35(2), pp. 75-84.
13. Naghavi, M., Shahraz, S., Bhalla, K., Jafari, N., Pourmalek, F., Bartels, D., Puthenpurakal, J.A. and Motlagh, M.E., 2009. Adverse health outcomes of road traffic injuries in Iran after rapid motorization, Arch Iranian Med, 12(3), pp. 284 – 94.
14. Stanley, C., 1989., Left-handedness and accident-related injury risk. Am J Public Health., 79(8), pp. 1040–41.
15. Towhidpour, R. and Amiruddin, I., 2011. Socia-economic consequences of traffic accidents in Iran, Australias journal of Basic & Applied Sciences, 5(9), pp. 897-901.
Letters to Editor
Send comment about this article