ابراهیمیپور، طاهره.، رمضانینژاد، رحیم و کلاشی، مازیار. (1398). رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیمهای فوتبال. مدیریت و توسعه ورزشی، 8(4): 31-20.
ابراهیمی، ابوالقاسم.، علوی، سید مسلم و نجفی سیاهرودی، مهدی. (1393). بررسی اثر مزایای برند بر رضایتمندی و وفاداری رفتاری مشتری به برند (مورد مطالعه: برند پارس خزر). علوم مدیریت ایران، 9(35): 116-95.
امیری، مهناز.، امیری، سهیلا.، رضایی، رقیه و امیری، مریم. (1394). بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک و شخصیت برند بر رضایت مشتریان. دومین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی، اردبیل: موسسه پیشگامان فرهیختگان فرهنگ و اندیشه ولیعصر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، 9 مهرماه.
بابازاده ، سمیه و نریمانی، آنیتا. (1397). بررسی نقش تعدیلگری ابعاد بازارگرایی در رابطه بین شخصیت برند با وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان بیمه ایران در شهر مشگین شهر). رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری،10(4): 78-64.
بهروزی، زهرا. (1396). بررسی رابطه بین شخصیت برند و وفاداری مصرفکننده (مطالعه موردی: مصرفکنندگان مواد غذایی شهر اصفهان). همایش بینالمللی مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، تهران: مرکز همایش های کوشا گستر، 27 تیرماه.
جمشیدیان، محمد امین. (1394). بررسی تأثیر رضایتمندی و اعتماد بر وفاداری مشتریان در سازمانهای خدماتی (مطالعه موردی شعب بانک ملی در شهر اراک). مدیریت بازاریابی، 10(28): 30-15.
جودزاده، مهتا.، نداف، مهدی.، درزبان عزیزی، عبدالهادی و هاشمی، سید اسماعیل. (1394). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با رفتار مصرفکننده: مطالعه موردی برند تلفن همراه نوکیا. دست آوردهای روانشناختی، 22(1): 268-245.
خدامی، سهیلا و اصانلو، بهاره. (1395). طراحی مدل شخصیت برند خرده فروش مبتنی بر ارزشهای تجربی در بازاریابی. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4): 106-89.
خنیفر، حسین.، دهقان چاچکامی، محدثه و سلطانی، مرتضی. (1396). بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه؛ ملاحظة مداخلة اعتماد به برند و محتوای تبلیغات. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1): 172-153.
دیلمی، ملیحه و ابراهیمی، عبدالحمید. (1393). بررسی رابطه بین شخصیت برند با وفاداری نگرشی مشتریان در برندهای تلفن همراه مطالعه موردی شهرستان گرگان. سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین، گرگان: انجمن علمی و حرفهای مدیران و حسابداران ایرانیان گلستان، 20 بهمنماه.
رضایی کلیدبری، حمیدرضا.، طالقانی، محمد و علوی فومنی، سیده فاطمه. (1396). تأثیر تجانس و شخصیت برند بر وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: مقایسه برندهای گوشی همراه ایرانی و چینی). مدیریت بازرگانی، 9(2): 336-317.
شیرکوند، سعید.، خانلری، امیر و حسینی، مهسا. (1396). تأثیر ابعاد شخصیت برند بر تصویر برند و وفاداری مشتریان. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 30: 47-33.
صادق وزیری، فراز.، خدامی، سهیلا و طیبزاده، مهدی. (1398). بررسی تأثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان(موردمطالعه: خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیرهای)، مدیریت برند، 6(18): 37-3.
عباسی، بهروز و قلویسی، داود. (1397). بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی سازگاری هدف متقابل کارکنان (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای زنجان). رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 8(2): 70-51.
عباسی، مریم. (1395). بررسی ارتباط بین مولفههای شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بازار تلفن همراه (مطالعه موردی: شهر شیراز). اولین همایش بینالمللی انسجام مدیریت و اقتصاد در توسعه شهری، تبریز: دانشگاه اسوه و با همکاری دانشگاه آتاترک ترکیه، 20 شهریورماه.
عزیزی، شهریار.، جمالی، شهرام و رضایی، مرتضی. (1391). بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(4): 81-63.
علوی، سیدمسلم.، نجفی سیاهرودی، مهدی و سمیعی نصر، محمود. (1394). همخوانی شخصیت برند با خودانگاره مشتری و اثرات آن بر رضایت و وفاداری آنها (مورد مطالعه: بانک پارسیان). مدیریت برند، 2(3): 134-115.
علوی، سید مسلم و نجفی سیاهرودی، مهدی. (1393). بررسی نقش وفاداری به برند در رابطه میان عشق به برند و هواداری از برند (مورد مطالعه: برند ورزشی ملوان انزلی). پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 3(1): 36-23.
فارسیانی، حسین و سعیدی، پرویز. (1393). بررسی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری مشتریان در صنعت خرده فروشی. کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار، تبریز: دانشگاه تبریز و سازمان مدیریت صنعتی، 29 آبانماه.
قاسمیان صاحبی، علی.، مشبکی اصفهانی، اصغر و خداداد حسینی، سید حمید. (1397). بررسی وفاداری به برند، از طریق عجین شدن مشتری در جوامع برند آنلاین (مورد مطالعه: کاربران اینستاگرام). مدیریت برند، 5(1): 34-13.
کروبی، مهدی.، ابراهیمی، مهدی و قاسمپور، فائزه. (1393). بررسی رابطۀ میان رضایت مشتری و وفاداری در صنعت هتلداری مطالعۀ موردی هتلهای 4 و 5 ستارۀ شهر شیراز. گردشگری شهری، 1(1): 112-97.
محمدی، جیران.، درزبان عزیزی، عبدالهادی.، فاخر، اسلام و کافی کنگ، نسرین. (1393). بررسی تأثیر تطابق شخصیتی برند،کیفیت ادراک شده و وجهة برند بر وفاداری به برند. راهبردهای بازرگانی، 21(3): 48-37.
محمدشفیعی، مجید و رحمت آبادی، یزدان. (1394). تأثیر ادراکات از شخصیت برند بر تمایل به خرید: نقش تفاوتهای فرهنگی و سازگاری مشتری و برند. مدیریت برند، 2(4): 68-45.
مهرانی، هرمز. (1395). بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی مصرفکننده، شخصیت برند و وفاداری به برند مطالعه موردی: مشتریان بخش تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار همراه اول در استان گلستان. سومین سمپوزیوم بین المللی علوم مدیریت با محوریت توسعه پایدار، تهران: موسسه آموزش عالی مهر اروند و مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، 15 اسفندماه.
میر، سعید. (1395). نقش شخصیت برند در شکلگیری وفاداری مصرفکنندگان. تبلیغات و بازاریابی، 5: 55-47.
میرغفوری، حبیب الله.، مروّتی شریف آبادی، علی و تاکی، انسیه. (1394). بررسی عوامل مؤثّر بر رضایت مشتریان با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از روش دلفی فازی و مدل پویایی سیستم (مطالعه موردی: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(3): 218-199.
همتینژاد، مهرعلی و معصومی، حاتم. (1396). رابطۀ بین ابعاد شخصیت برند و وفاداری مشتریان به برندهای ورزشی در شهر رشت. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 7(41): 14-1.
Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of marketing research, 34(3): 347-356.
Das, G. (2014). Impact of retiail brand personality and self-congruity on store loyalty: The moderating role of gender. Journal of Retailing and consumer services, 21(2): 130-138.
Kim, S. H., Kim, M. S. & Lee, D. H. (2016). The effects of personality traits and congruity on customer satisfaction and brand loyalty: Evidence from coffee shop customers. Advances in Hospitality and Leisure, 12: 3-33.
Lin, Y. C. & Huang, P. W. (2012). Effects of big five brand personality dimensions on repurchase intention: Using branded coffee chains as examples. Journal of Foodservices Business Research, 15(1): 1-18.
Magin, S. (2016). The impact of brand personality and customer satisfaction on customer’s loyalty: Theoretical approach and findings of a causal analytical study in the sector of internet service providers. Electronic Markets, 13(4): 294-308.
Matzler, k., Strobl, A., Stokburger-Sauer, N., Bobovnicky, A. & Bauer, F. (2016). Florian bauer brand personality and culture: The role of culture differences on the impact of brand personality perceptions on tourists visit intention. Tourism Management, 52(C): 507-520.
Kim, M., Kim, S. & Lee, Y. (2010). The effect of distribution channel diversification of foreign luxury fashion brands on consumers’ brand value and loyalty in the Korean market. Journal of Retailing and Consumer Services ,17(4): 286-293.
Molinillo, S., Japutra, A., Nguyen, B. & Chen, C. H. S. (2017). Responsible brands vs. active brands? An examination of brand personality on brand awareness, brand trust, and brand loyalty. Marketing Intelligence & Planning, 35(2): 166-179.
Oliver, L. (1999). Whence Consumer Loyalty?, Marketing, 63(4): 33-34.
Letters to Editor
Send comment about this article