فصلنامه علمی
آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
ارائه چارچوبی برای شناسایی و تحلیل پیشران‌های موثر بر آینده فرصت‌ها و چالش‌های صنعت بیمه

محمد حسین زاده؛ مژگان صفا؛ محمد حسن ملکی؛ سید عباس برهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 اردیبهشت 1404

چکیده
    بیشتر

آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
طراحی مدل درگیری اجتماعی برند بر اساس محتوای تولیدشده توسط کاربران در صنعت بیمه

زانیار قربانی؛ تحفه قبادی لموکی؛ علیرضا پیرحیاتی؛ بهروز بیات

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1404، ، صفحه 147-164

https://doi.org/10.22056/ijir.2025.02.05

چکیده
  پیشینه و اهداف: ‌محتوای تولیدشده توسط کاربر در بازاریابی به محتوای مربوط به برند گفته می‌‌شود که هر کسی که عضویت رسمی در آن کسب‌وکار ندارد، آن را منتشر می‌‌کند. ‌محتوای تولیدشده توسط کاربر می‌‌تواند در شکل‌های گوناگون، از جمله پادکست، ویدئو، ارائة نظرات، تصویر و عکس باشد. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل درگیری اجتماعی برند براساس ...  بیشتر

آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
کاربرد نظریة فضای محصول و علم شبکه برای تعیین راهبرد متنوع‌سازی محصولات شرکت‌های بیمه

انور خسروی؛ نادیا محمدی سراب

دوره 13، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 207-226

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.03.02

چکیده
  پیشینه و اهداف: متنوع‌سازی محصولات یکی از راهبردهای بنگاه‌های اقتصادی در راستای کاهش ریسک، افزایش قدرت برند، تسلط پایدار بر بازار، حداکثر استفاده از منابع، افزایش درآمد و سودآوری است. بحث در خصوص تنوع‌بخشی موضوع جدیدی نیست و آنچه در این خصوص جدید است مطالعاتی است که به کمّی کردن فرایند متنوع‌سازی و بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌پردازد. ...  بیشتر

آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
شناسایی مؤلفه‌های ارزیابی پایداری شرکت‌های بیمه‌ای در ایران با استفاده از روش دلفی‌فازی و خوشه‌بندی

آرش نجف پور؛ محمود یحیی زاده فر؛ میثم شیرخدایی؛ جواد سلطان زاده

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 137-154

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.02.04

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه پیچیدگی و تغییرات در اکوسیستم کسب‌وکارها به‌خصوص صنعت بیمه به‌قدری سریع شده که لازمة بقا در چنین محیطی تطابق با تغییرات و پایداری است. این مهم هرگونه تصمیم خرد و کلان مدیران کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین در این شرایط آنچه بسیار اهمیت دارد دانستن میزان پایداری شرکت‌ها در محیط متغیر امروزی ...  بیشتر

آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
شناسایی عوامل مؤثر بر آینده بیمه‌های اتومبیل ایران

سعید جعفری نیا؛ مریم سلماسی؛ حمزه خواستار؛ لیلی نیاکان

دوره 11، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 261-276

https://doi.org/10.22056/ijir.2022.04.01

چکیده
  پیشینه و اهداف: جوامع، سازمان ها و افراد نه تنها باید با تغییرات اساسی که محیط ایجاد می کند، رو به رو شوند و برای بقا به آنها واکنش نشان دهند، بلکه لازم است برای پیش دستی نسبت به آنها پیش بینی های خود را به عمل نزدیک نمایند و یا برای ایجاد تغییرات و ساخت آینده مطلوب تلاش نمایند. صنعت بیمه نیز از این مهم مستثنی نیست. هدف ...  بیشتر