فصلنامه علمی
حقوق بیمه
تحلیل حقوقی قرارداد انتقال بیمه نامه عمر

خدیجه مظفری

دوره 13، شماره 4 ، شهریور 1403، ، صفحه 287-298

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.04.01

چکیده
  پیشینه و اهداف: برای ایجاد بازار ثانویة بیمة عمر که طی آن دارندگان بیمه‌نامه‌های عمر به‌سهولت بتوانند بیمه‌نامه‌های خود را به فروش برسانند ضروری است مبانی حقوقی و آثار انتقال بیمه‌نامة عمر شناسایی و بررسی شود تا قواعد حاکم بر این بازار نیز شناسایی شود. در این راستا این تحقیق در پی آن است که چالش‌های حقوقی انتقال بیمه‌نامة عمر ...  بیشتر

بازاریابی و فروش بیمه
ارائه راهبرد‌های مؤثر‌‌ در مدیریت سردرگمی مشتریان در بیمه عمر

معصومه خلیل زاده طلاتپه؛ وحید ناصحی فر؛ تحفه قبادی لموکی؛ علی اصغری صارم

دوره 13، شماره 4 ، شهریور 1403، ، صفحه 329-344

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.04.04

چکیده
  هدف: امروزه شرکت‌های بیمه برای تداوم فعالیت و جذب و حفظ مشتریان باید بیش از پیش دربارة سردرگمی مشتری و ارائة راهبردهایی برای کاهش آن بیندیشند این پژوهش درصدد ارائة راهبردهایی مؤثر‌‌ در مدیریت سردرگمی مشتریان در بیمة عمر است.روش‌شناسی: این پژوهش براساس تحلیل مضمون (کدگذاری و شناخت مقوله‌های زیربنایی متن مصاحبه یا نوشتار) انجام ...  بیشتر

مدل پارادایمی عوامل موثر در بازخرید بیمه‌های عمر در ایران

اباذر حلم زاده؛ کریم حمدی؛ کامبیز حیدرزاده هنزایی

دوره 8، شماره 3 ، تیر 1398، ، صفحه 183-199

https://doi.org/10.22056/ijir.2019.03.03

چکیده
  هدف: بازخرید بیمه‌های عمر از آسیب‌های صنعت بیمه است که موجب نارضایتی مشتریان، تبلیغات سوء آن‌ها، برهم‌زدن برنامه‌های شرکت‌‌‌ها برای سرمایه‌گذاری، کاهش درآمد ناخالص داخلی کشور و... می‌شود. ازآنجایی‌که بیشتر تحقیقات صورت‌‌گرفته در زمینه بازخرید بیمه‌های عمر بر عوامل اقتصادی متمرکز بوده‌اند، هدف اصلی این تحقیق آن است که به ...  بیشتر