فصلنامه علمی
بخش‌بندی بازار بیمه‌نامه بدنه خودرو یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای ایران

نازیلا نیاکان لاهیجی؛ منیژه حقیقی نسب

دوره 9، شماره 3 ، تیر 1399، ، صفحه 294-309

https://doi.org/10.22056/ijir.2020.03.04

چکیده
  هدف: در فرایند مدیریت بازاریابی، بخش‌بندی بازار کلیه تصمیمات مربوط به آمیخته بازار اعم از طراحی محصول، فیمت­گذاری، توزیع و تبلیغات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اجرای درست آن باعث می‌گردد تا بازاریابان درک بهتری از مشتریان به دست آورند و با طراحی مناسب آمیخته بازاریابی نیازهای آنها را بهتر برآورده سازند. بنابراین، تحقیق حاضر با ...  بیشتر

خوشه‌بندی مشتریان بیمه‌ بر اساس ارزش‌های مورد انتظار

سعید شیرکوند؛ قاسم جوکار؛ علی‌رضا مزیدی

دوره 3، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 476-491

https://doi.org/10.22056/ijir.2014.04.06

چکیده
  هدف ما در این پژوهش، بخش‌بندی مشتریان یک شرکت بیمه است. برای این منظور، ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش و همچنین مصاحبه با مشتریان و خبرگان صنعت بیمه، تعداد 30 متغیر به عنوان ارزش‌های موردانتظار مشتریان شناسایی شد. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی، تحلیل خوشه‌ای K میانگین و آزمون کای‌دو پیرسون استفاده شد. بعد از مشخص شدن متغیرها، ...  بیشتر