فصلنامه علمی
بازاریابی و فروش بیمه
تحلیل عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتری در خدمات بیمه عمر با استفاده از رویکرد آمیخته

معصومه خلیل زاده طلاتپه؛ وحید ناصحی فر؛ تحفه قبادی لموکی؛ علی اصغری صارم

دوره 11، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 185-198

https://doi.org/10.22056/ijir.2022.03.02

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از موارد به‌شدت اثرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان مفهوم سردرگمی مشتری است که ‌شناسایی چرایی و چگونگی ایجاد آن و رفع چالش‌های پیش رو می‌تواند محرکی جهت رشد و توسعه فضای کسب‌وکار در صنعت بیمه عمر باشد. بنابراین، ‌مطالعه حاضر باهدف تحلیل عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتری در خدمات بیمه عمر ‌انجام ‌شده است.روش‌شناسی: جامعه ...  بیشتر

دیالکتیک تردید و اعتماد در رفتار خرید بیمه‌زندگی «تحقیقی مبتنی بر نظریه داده‌بنیاد»

حسینعلی بختیار نصرآبادی؛ طهمورث حسنقلی پور؛ ابوعلی ودادهیر؛ مسعود بادین؛ سید ابوالقاسم میرا

دوره 9، شماره 4 ، مهر 1399، ، صفحه 387-409

https://doi.org/10.22056/ijir.2020.04.02

چکیده
  هدف: ‌عدم درک جامع رفتار خرید بیمه‌گذار به‌عنوان ‌جنبه‌ای از تعاملات اجتماعی و انسانی یکی از مهم‌ترین علل ‌توسعه‌نیافتگی ‌بازار بیمه‌زندگی در ایران می‌تواند باشد. از این‌ رو، هدف پژوهش حاضر ارائه یک درک جامع از رفتار خرید بیمه‌زندگی به‌عنوان ‌فرآیندی شناختی، روان‌شناختی و رفتاری‌ مبتنی بر تجربه زیسته افراد است.روش‌شناسی:در ...  بیشتر

تأثیر وفاداری عاطفی و منافع درک‌شده مشتریان از طریق نگرش آنان بر قصد استفاده از خدمات ترکیبی بانک و بیمه

حمیدرضا سعیدنیا؛ فهیمه سخنوری بخشایشی

دوره 4، شماره 4 ، مهر 1394، ، صفحه 65-84

https://doi.org/10.22056/ijir.2015.04.04

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان وفاداری عاطفی، منافع درک‌شده، نگرش نسبت به خدمات ترکیبی بانک و بیمه و قصد استفاده از این خدمات بود. این پژوهش به‌روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و برای آزمون فرضیه از رگرسیون و تحلیل آزمون T استفاده شده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه مشتریان شعب بانک ملت در ...  بیشتر