فصلنامه علمی
بازاریابی و فروش بیمه
طراحی الگوی شهرت سازمانی برای صنعت بیمه با تأکید بر شناسایی و رتبه‌بندی عوامل تأثیرگذار بر شهرت

نادر حسینی؛ سیدرضا حسنی

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 87-100

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.02.01

چکیده
  پیشینه و اهداف: صنعت بیمه به‌عنوان یکی از زیر ساخت‌های امنیت روانی و آرامش جامعه می‌تواند در توسعة اجتماعی نقش مهمی ایفا کند. به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین اقشار گوناگون مردم و پیرو آن توسعة صنعت بیمه کشور، همچنین رونق چرخة اقتصادی سودمند آن، نیاز به صنعت بیمه‌ای با حُسن شهرت سازمانی در سطح کلان ملی احساس می‌شود. هدف این ...  بیشتر

تأثیر ضریب نفوذ بیمه بر فضای کارآفرینی در کشورهای منتخب

ابوالفضل شاه آبادی؛ فاطمه مهدی پور؛ علی مرادی

دوره 9، شماره 3 ، تیر 1399، ، صفحه 264-279

https://doi.org/10.22056/ijir.2020.03.02

چکیده
  هدف: ریسک نهفته در فعالیت‌های کارآفرینانه و مشکل تأمین مالی حوزه کارآفرینی دو چالش‌ عمده‌ی پیش‌روی توسعه فضای کارآفرینی است. اما، توسعه صنعت بیمه به‌عنوان نهاد محوری تقلیل ریسک مالی از یک سو و نهاد سرمایه‌گذاری از سوی دیگر می‌تواند به رفع این دو چالش کمک نماید.روش‌شناسی: این تحقیق با رویکرد داده‌های تابلویی و روش گشتاورهای تعمیم‌یافته، ...  بیشتر

اثر شاخص‌های مهم بیمه‌ای بر رشد اقتصادی در کشورهای عضو اوپک با استفاده از مدل پانل پویا به روش GMM

امیر میرزایی؛ محمد حسنی؛ سید صدرالدین نورالدینی

دوره 3، شماره 1 ، دی 1392، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22056/ijir.2014.01.01

چکیده
  تأثیرگذاری صنعت بیمه به عنوان بخش مالی ارائه‌دهنده خدمات مربوط به مدیریت ریسک، یکی از موضوعات مهم در زمینه اثرگذاری بخش مالی بر رشد اقتصادی است. در این پژوهش به بررسی تأثیر شاخص‌های مهم بیمه‌ای بر رشد اقتصادی در کشورهای عضو اوپک طی دوره زمانی 1990 تا 2009 پرداخته ‌شده ‌است. بدین منظور از روش پانل پویای گشتاور تعمیم‌یافته استفاده شده ...  بیشتر