فصلنامه علمی
خوشه‌بندی مشتریان بیمه‌ بر اساس ارزش‌های مورد انتظار

سعید شیرکوند؛ قاسم جوکار؛ علی‌رضا مزیدی

دوره 3، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 476-491

https://doi.org/10.22056/ijir.2014.04.06

چکیده
  هدف ما در این پژوهش، بخش‌بندی مشتریان یک شرکت بیمه است. برای این منظور، ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش و همچنین مصاحبه با مشتریان و خبرگان صنعت بیمه، تعداد 30 متغیر به عنوان ارزش‌های موردانتظار مشتریان شناسایی شد. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی، تحلیل خوشه‌ای K میانگین و آزمون کای‌دو پیرسون استفاده شد. بعد از مشخص شدن متغیرها، ...  بیشتر