فصلنامه علمی
آسیب‌‌شناسی فرآیند مدیریت خسارات بیمۀ زندگی با استفاده از تکنیک FMEA: مطالعۀ موردی یک شرکت بیمه‌ای جمهوری اسلامی ایران

عزیز احمدزاده؛ ثریا سلوکی

دوره 8، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 90-103

https://doi.org/10.22056/ijir.2019.02.02

چکیده
  هدف: شناسایی و اولویت‌‌بندی آسیب‌‌های فرآیند مدیریت خسارات بیمۀ زندگی، علل و آثار آن‌ها و همچنین راهکارهای رفع آن‌هاروش‌شناسی: استفاده از روش‌شناسی (متدولوژی) تحلیل حالات و آثار خطا (FMEA)یافته‌ها: تعداد بیست آسیب برای فرآیند مدیریت خسارات بیمۀ زندگی شناسایی و اولویت‌‌بندی شده است که از این میان، شش آسیب، بر مبنای متدولوژی مورد ...  بیشتر

بررسی و سنجش سطح رضایت‌مندی مشتریان شرکت‌های فعال در صنعت بیمۀ ایران

عزیز احمدزاده؛ وحیده نورانی؛ امیر بهرامی

دوره 7، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 94-107

https://doi.org/10.22056/ijir.2018.02.02

چکیده
  این تحقیق، در پی ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان صنعت بیمۀ کشور از خدمات بیمه­ای است. روش تحقیق میدانی و مبتنی بر پرسشنامه بوده است که بر مبنای 6580 نمونه از مشتریان 19 شرکت فعال در صنعت بیمۀ کشور در سال 1393 انجام شده است. مدل و شاخصهای مورد استفادۀ آن، بر اساس آمیختۀ بازاریابی خدمات تعیین شده‌اند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که از نظر ...  بیشتر