فصلنامه علمی
آینده‌پژوهی در صنعت بیمه
کاربرد نظریة فضای محصول و علم شبکه برای تعیین راهبرد متنوع‌سازی محصولات شرکت‌های بیمه

انور خسروی؛ نادیا محمدی سراب

دوره 13، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 207-226

https://doi.org/10.22056/ijir.2024.03.02

چکیده
  پیشینه و اهداف: متنوع‌سازی محصولات یکی از راهبردهای بنگاه‌های اقتصادی در راستای کاهش ریسک، افزایش قدرت برند، تسلط پایدار بر بازار، حداکثر استفاده از منابع، افزایش درآمد و سودآوری است. بحث در خصوص تنوع‌بخشی موضوع جدیدی نیست و آنچه در این خصوص جدید است مطالعاتی است که به کمّی کردن فرایند متنوع‌سازی و بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌پردازد. ...  بیشتر